Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1. budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2. zakup i zainstalowanie:
• deszczowni,
• urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
• urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
– jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
Wymagane dokumenty:
– Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym;
– Rachunki, faktury VAT z nakładów inwestycyjnych (oryginał);
– Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych;
– Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Burmistrz Gminy Goleniów, Plac Lotników1, 72-100 Goleniów
Wydanie decyzji w sprawie udzielenia ulgi w podatku rolnym nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Nie podlega opłacie skarbowej.
Art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1892 ) Rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 01.07.2014, str. 1).
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Gminy Goleniów, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje:
1. Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów podatnik zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
• Zał. 1 – Wniosek
• Zał. 2 – oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat
• Zał. 3 - oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat
• Zał. 4 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie